• 6 JUNI 2021

HAMSTRING-BLESSURE

De meest kenmerkende klacht bij een hamstringblessure is de felle pijn aan de achterkant van het bovenbeen. Wanneer deze pijn ook nog eens optreedt tijdens een sprintje, onverwachte beweging of sprong, dan is de kans heel erg groot dat het om een verrekte of gescheurde hamstring gaat.Waar een verrekte hamstring al erg vervelend is en

• 18 MEI 2021

IS BEWEGEN HET GEHEIM…

Bewegen is goed voor jouw gezondheid. Je voelt je fitter, blijft beter op gewicht en je voelt je minder snel moe. Sporten en bewegen hoort tegenwoordig bij de opvoeding, zowel in clubverband als op school. Vroeger was het werk veel meer fysiek belastend dan tegenwoordig. Destijds kreeg je je lichaamsbeweging veel meer door het fysieke

• 14 APRIL 2021

SPANNINGSHOOFDPIJN

Spanningshoofdpijn wordt ook wel ‘Tension-Type Headache’ genoemd en wordt in verband gebracht met een aanhoudende spierspanning. Het is een hoofdpijn waarbij een drukkend klemmend bandgevoel ervaren wordt rondom het hoofd. Spierspanningshoofdpijn is één van de meest voorkomende vormen van hoofdpijn. In de algemene populatie komt het voor 63% voor waarvan 56% bij mannen, 71% bij vrouwen.

• 8 MAART 2021

TIPS VOOR UW BEZOEK

Komt u voor het eerst bij Fysiotherapie Konings en weet u niet zo goed wat je te wachten staat? Om u een klein beetje op weg te helpen, hebben we hieronder een paar nuttige tips gezet. 1. Geen doktersverwijzing U heeft tegenwoordig geen verwijsbrief van uw huisarts meer nodig om bij de fysiotherapeut langs te