• 8 JULI 2021

NEKKLACHTEN

Nekklachten komen heel veel voor. Niet zo gek, want juist in de nek bevinden zich heel veel pijngevoelige weefsels in een vrij klein en compact gebied. Nekklachten kunnen zeer uiteenlopend zijn. Soms is er sprake van een stijve nek, pijn en/of spanning in de nek of een bewegingsbeperking. De pijn kan ook uitstralen naar het

• 6 JUNI 2021

HAMSTRING-BLESSURE

De meest kenmerkende klacht bij een hamstringblessure is de felle pijn aan de achterkant van het bovenbeen. Wanneer deze pijn ook nog eens optreedt tijdens een sprintje, onverwachte beweging of sprong, dan is de kans heel erg groot dat het om een verrekte of gescheurde hamstring gaat.Waar een verrekte hamstring al erg vervelend is en

• 18 MEI 2021

IS BEWEGEN HET GEHEIM…

Bewegen is goed voor jouw gezondheid. Je voelt je fitter, blijft beter op gewicht en je voelt je minder snel moe. Sporten en bewegen hoort tegenwoordig bij de opvoeding, zowel in clubverband als op school. Vroeger was het werk veel meer fysiek belastend dan tegenwoordig. Destijds kreeg je je lichaamsbeweging veel meer door het fysieke

• 14 APRIL 2021

SPANNINGSHOOFDPIJN

Spanningshoofdpijn wordt ook wel ‘Tension-Type Headache’ genoemd en wordt in verband gebracht met een aanhoudende spierspanning. Het is een hoofdpijn waarbij een drukkend klemmend bandgevoel ervaren wordt rondom het hoofd. Spierspanningshoofdpijn is één van de meest voorkomende vormen van hoofdpijn. In de algemene populatie komt het voor 63% voor waarvan 56% bij mannen, 71% bij vrouwen.